"Once a cheerleader, always a cheerleader"

Okej, måste bara säga att cheerleading är mitt liv! Patetiskt? Kanske. Men det är så otroligt kul! Kan inte förstå vad jag gick och tänkte på förr eftersom jag nästan alltid {någonstans i mitt huvud} tänker på cheerleading!

Cheerleading är så mycket mer än snygga tjejer som hoppar runt och skriker "Go, team!". Cheerleading är hård träning, gemenskap, och tårar. Jag vet inte hur många gånger jag lagt mig helt utmattad på golvet och knappt känt mina ben efter en träning. Jag har aldrig tränat så hårt som jag gjort i Cheerleading, fast jag i mitt liv både varit med i fotbollslag, och volleybollag.

Hur många gånger har man egentligen sträckt ett ben, skadat ett finger, vrickat en fot? Men trots all smärta fortsätter man att komma till träningarna varje vecka, för i slutändan är allt så värt det! Flera gånger om. En sekund på tävlingmattan, när du får upp en tiktok för första gången, när du litar fullständigt på dina lagkamrater, när du äntligen får till den där gymnastiken. Under de ögonblicken är allt det jobbiga ingenting värt mot den lycka man känner.

Fast jag aldrig haft så många blåmärken i hela mitt liv, blir jag glad varje gång jag kommer in i träningshallen, jag längtar faktiskt till varje träning. Jag kan inte beskriva hur mycket cheerleading betyder för mig. Den här älskade sporten har format mig till den jag är idag, och jag kan inte föreställa mig ett liv utan den. Jag antar att det är som man säger: Once a cheerleader, always a cheerleader.
  

Ett lag från USA som vann large seniors Worlds 2011!:} Så att ni får någon uppfattning om vad cheerleading kan vara. De är grymt duktiga i alla fall! Något att sträva efter kanske?



Så här kan cheerleading också se ut, kallas för Partner stunt {ni kan  säkert lista ut varför}. Detta lag är från Australien^^

Hihi, kan sitta och kolla på youtube klipp hela dagarna!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0